Diskutera – Har AAA-spel blivit för dyra för sitt eget bästa?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ptja, då ser vi olika på utgifterna helt enkelt. Men för all del, byt ut aktiviteten mot att köpa ett större brädspel eller ett tennisracket eller vad som helst som du hoppas kunna använda och få nöje av många timmar framåt. Min poäng kvarstår att jag väger nöje mot kostnad och anser att spel är extremt billigt jämfört med det mesta annat som jag lägger pengar på för nöje. För mig personligen struntar jag ju fullständigt i utvecklarens kostnad eller hur mycket de tjänar på det. Känns priset värt det för mig (vilket som jag försökt förklara ovan handlar om hur mycket nöje jag förväntar mig få ut av spelet) så köper jag det. Är priset för högt blir det inget köp. Väldigt enkelt, men kanske är dålig på att förklara.

Hehe jag förstår din ståndpunkt att du vill ha timmar för pengar och du får såklart ha exakt vilken åsikt du vill.
Om något inflikar jag bara varför 80-100 € titlar bara är hutlöst mjölkande och inte bejakar en sådan vilja.

Personligen ser jag ingen mening med att jämföra spelen med annat än spel så den delen skippar jag helt tror jag.

Medlem

Är det någon som har tagit upp att det bara är typ AAA spel som går för 700-1000kr...
Finns ju hur många indie titlar som helst för runt 100-200 kr ju...
Och sen alla free to play spel med annonser och microtransactions.
Så vill man inte lägga 1000kr på ett spel så finns det ju alternativ.

Medlem

För egen del är det väldigt få spel jag är villig att spendera 700+ kronor för. En av anledningarna jag allt mer sällan spelar på min PS5a, priserna är hutlösa.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Är det någon som har tagit upp att det bara är typ AAA spel som går för 700-1000kr...
Finns ju hur många indie titlar som helst för runt 100-200 kr ju...
Och sen alla free to play spel med annonser och microtransactions.
Så vill man inte lägga 1000kr på ett spel så finns det ju alternativ.

Nu handlade ju själva diskussionen om priset på just AAA-titlar 😊


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Skriv svar